כל מה שרציתם לדעת על לחם קטוגני

דיאטה קטוגנית, היא דיאטה דלת פחמימות. כאחת כזו, לא ניתן לשלב בתפריט היומי שלה לחם העשוי מקמח רגיל. בשנים האחרונות פותחו מתכונים רבים שמשמשים כתחליף ללחם הקלאסי עבור אנשים שחיים בתזונה קטוגנית. לחם קטוגני הוא דל פחמימות ללא סוכר, קמחים או סודה.

לחם היה חלק חשוב מחיי היומיום שלנו מאז ימי קדם. לעתים קרובות הוא מהווה מרכיב עיקרי בתזונה שלנו וניתן למצוא אותו במגוון רחב של מנות. עם זאת, רוב הלחמים עשירים בפחמימות וסוכר, מה שעלול לגרום לעליות לא רצויות ברמות הסוכר בדם שעלולות להוביל לבעיות בריאות אפשריות, במיוחד אצל אנשים שנמצאים בתזונה קטוגנית.

לחם קיטו דל פחמימה
לחם קטוגני דל פחמימה

תוכן העמוד

למה לא אוכלים לחם רגיל בתזונה קטוגנית?

כאשר אתם בדיאטה קטוגנית, הגוף עובר משריפת פחמימות (סוכר) לשריפת שומן במקום, תהליך זה נקרא קטוזיס. קטוזיס יכול לעזור לנו לרדת במשקל מכיוון שהגוף שלנו משתמש בשומן מאוחסן לדלק ולא בפחמימות או בסוכר.

בגלל שלחם הוא פחמימה, לא ניתן לשלב לחם העשוי מקמח רגיל בתפריט התזונה הקטוגנית. הערכים בלחם קטוגני יכולים לעזור לאנשים עם סוכרת לשמור על רמות הסוכר בדם. בכך שהוא שומר על יציבות רמות האינסולין ומונע מעליות ברמת הסוכר בדם.

מה אסור להכניס לתוך הלחם הקטוגני?

אם אתם רוצים להכין לחם קטוגני ”כשר”, אל תכניסו לתוך הלחם שלכם את דגנים למיניהם. דוגמא לדגנים אלו הם החיטה שיבולת שועל, כוסמין, כוסמת ועוד. שימו לב שבגלל שבמתכון אין שימוש בסוגי גלוטן למינהם, מתכון ללחם קטוגני יכול להתאים גם לצליאקים או לפסח.

מה מהווה תחליף לקמח במתכון של לחם קטוגני?

ניתן להכין לחם קטוגני קמח שקדים או קמח קוקוס, הם מהווים תחליף מצוין לקמח חיטה.

קמח שקדים יכול לשמש גם כמילוי נהדר לעוגיות או עוגות ללא איבוד טעם . שקדים הם מזון מזין במיוחד. הם מכילים יותר סידן, חלבון וויטמין E מאגוזים אחרים. כמו כן השקדים הם מקור טוב לסיבים, מגנזיום, אשלגן וסלניום. שקדים גם מספקים מקור מצוין לחומצות שומן חד בלתי רוויות בריאות ונוגדי חמצון שיכולים לסייע בהגנה מפני מחלות לב וסרטן בנוסף למצבים כרוניים אחרים כמו סוכרת ודלקת פרקים. ויטמין E הוא נוגד חמצון מסיס בשומן, מה שאומר שהוא מאוחסן בתאי שומן במקום בשימוש בגוף. כאשר הוא נצרך בכמויות גבוהות יותר, ויטמין E עשוי לסייע במניעת מחלות כרוניות מסוימות כמו מחלות לב וסרטן. ויטמין E מסייע גם בשיפור בריאות העור ותורם לתפקוד בריא של מערכת החיסון.

אם אתם מנסים לרדת במשקל, הדיאטה הקטוגנית יכולה להתאים לכם.

דילוג לתוכן