דיאטה קטוגנית

הכל על צום לסירוגין בדיאטה קטוגנית

דיאטה קטוגנית היא דיאטה מומלצת לירידה במשקל. יש מצבים בהם לאחר תקופה מסויימת הגוף נמצא במעין מצב "תקיעה". מצב "תקיעה" מאופיין כמצב בו לא יורדים במשקל למשך תקופה, מה שעלול להקשות על שמירת התזונה לאורך זמן. במצב כזה מומלץ להשתמש בטכניקת צום לסירוגין, ע"י אכילה רק בשעות מסוימות של היום.

תוכן העמוד

מהי דיאטה קטוגנית?

דיאטה קטוגנית היא דיאטת הרזיה פופולרית. מכיוון שהיא מאלצת את הגוף שלנו להשתמש בשומן כמקור הדלק העיקרי שלו במקום בפחמימות. זה מוביל לכך שלאנשים במהלך התזונה יש יותר אנרגיה ומצב רוח משופר. כדי להמנע או להפחית את תופעות הלוואי ולחוות את היתרונות של דיאטה קטוגנית, מומלץ להשתמש בטכניקת צום לסירוגין ע"י אכילה בשעות מסוימות של היום.

מהי טכניקת צום לסירוגין?

צום לסירוגין היא טכניקה המאפשרת לכם להגביל את חלון האכילה או את פרק זמן האכילה כך שאוכלים בזמן מסוים של היום או השבוע. הצום משבש את התקציב הקלורי היומי של הגוף שלכם. במילים אחרות, אתם שורפים יותר קלוריות כשאתם לא אוכלים.

הרעיון הבסיסי הוא לאכול רק בשעות מסוימות ביום, כמו בין 12:00 בצהריים ל-18:00 בערב.

יתרונות בריאותיים בצום לסירוגין

הוכח כי לטכניקת צום לסירוגין יש יתרונות בריאותיים ובריאות רבים, כגון:

  • שיפור הרגישות לאינסולין.
  • ייצור מוגבר של הורמון גדילה.
  • סיכון מופחת לסוכרת, מחלות לב וכלי דם וסרטן.
  • טכניקת צום לסירוגין מאפשרת ירידה מוגברת ע"י ניצול מאגרי שומן והפיכתם לדלק לגוף שלכם.
  • הוכח מחקרית כי צום לסירוגין משפיע על בריאות הנפש, תפקוד המוח, בריאות גופנית ואפילו אריכות ימים.
  • הפחתת דלקות.

איך אפשר לשלב צום לסירוגין בדיאטה קטוגנית?

דוגמא לצום לסירוגין בדיאטה קטוגנית היא להתחיל לאכול בין 12:00 בצהריים עד 18:00 בערב, לאחר מכן נכנס לצום עד 12:00 בצהריים ביום שלמחרת. כלומר, לצום כ16 שעות בכל יום. המשמעות היא שאסור לאכול במהלך הצום, אך מותר לשתות מים.

צום לסירוגין מלווה לעתים קרובות אנשים שאוכלים ארוחה אחת ביום (או ארוחה גדולה אחת בערב) ולאחר מכן צמים במשך כל שאר היום. כמו כן, ישנם אנשים שצמים 24 שעות פעם/פעמיים בשבוע, אך בשאר הימים אוכלים רגיל.

צום לסירוגין אינו דיאטה, אלא דפוס אכילה שעשוי לסייע בירידה במשקל, בבריאות ובהרכב הגוף.

דילוג לתוכן