מה ההבדל בין דיאטת פילאו וקיטו

מה ההבדל בין דיאטת פליאו וקיטו?

שתי הדיאטות דומות מאוד עם כמה הבדלים עיקריים. ההבדל העיקרי בין פליאו לקיטו הוא סוג הפחמימות הכלולות בתזונה. פליאו מקלה יותר על דגנים, בעוד שבדיאטת קיטו אין פחמימות בכלל.

תוכן העמוד

מהי דיאטת פליאו?

דיאטת פליאו היא תוכנית תזונתית המבוססת על הרעיון שאכילת אותם מזונות שאכלו אבותינו הציידים-לקטים יכולה לעזור לקדם בריאות טובה.

כדי לעקוב אחר דיאטה זו, תצטרך להימנע מדגנים, מוצרי חלב, קטניות, תפוחי אדמה, סוכר מזוקק ומזון מעובד. כמו כן, תצטרך לאכול הרבה פירות וירקות טריים ובשר.

דיאטת פליאו
דיאטת פליאו

מהי דיאטת קיטו?

דיאטת קיטו היא דיאטה דלת פחמימות ועתירת שומן שחולקת קווי דמיון רבים עם דיאטת אטקינס ודלת פחמימות.

דיאטה קטוגנית היא דיאטה דלת פחמימות ועתירת שומן שחולקת קווי דמיון רבים עם דיאטות אטקינס ודל פחמימות. כשאתה בדיאטה קטוגנית, כל הגוף שלך מחליף את אספקת הדלק שלו כך שיפעל כמעט לחלוטין על שומן. רמות האינסולין נעשות נמוכות מאוד בגלל זה, שיש לו מספר השלכות על הבריאות שלך.

דיאטת קיטו
דיאטת קיטו

ההבדל בין דיאטות פליאו לקטוגניות

דיאטת פליאו היא דיאטה המבוססת על הרעיון לאכול את מה שאבותינו אכלו אז. התזונה כוללת בשר, ירקות, פירות, ביצים ואגוזים. זה לא כולל דגנים ומוצרי חלב.

דיאטה קטוגנית היא דיאטה עתירת שומן ודלת פחמימות ששימשה במקור כדי לסייע בשליטה בהתקפים אצל ילדים שאינם יכולים לעצור אותם באמצעות תרופות. דיאטת הקיטו מאלצת את הגוף לשרוף שומנים במקום פחמימות לאנרגיה על ידי הגבלת פחמימות ל-20 גרם או פחות ביום.

ההבדל בין דיאטת פליאו לקטוגנית הוא שדיאטת פליאו לא מגביל פחמימות כמו שדיאטה קטוגנית מגבילה.

באיזה אופן שתי הדיאטות שונות?

הדיאטה הקטוגנית היא דיאטה דלת פחמימות ועתירת שומן. המטרה היא להביא את הגוף למצב של קטוזיס. זה מושג על ידי אכילת מזונות עשירים בשומן, בינוני בחלבון, ודל מאוד בפחמימות.

דיאטת הפליאו מתמקדת במזונות שנחשבים שנאכלו על ידי אבותינו הפליאוליתיים במהלך התקופה הפליאוליתית. מזונות אלו כוללים ירקות, פירות, אגוזים, זרעים ובשר. דיאטת פליאו אינה כוללת דגנים, מוצרי חלב ושמנים מעובדים.

איך אני יודע איזו תזונה הכי מתאימה לי?

הדיאטה הקטוגנית היא דיאטה עתירת שומן ודלת פחמימות. זה יכול להיות מאוד יעיל לירידה במשקל. עם זאת, זה לא מומלץ לאנשים מסוימים כי זה עלול להוביל לסיבוכים בריאותיים.

דיאטת פליאו היא דפוס אכילה הכולל בשר וירקות רזים ואינו כולל מוצרי חלב, דגנים, קטניות ומזונות מעובדים. דיאטה מסוג זה הוכחה כיעילה בירידה במשקל וכן בשיפור מצבים בריאותיים כמו סוכרת ומחלות לב.

במידה ואתם חושבים שיהיה לכם קשה לצרוך רק ירקות ירוקים, נסו להתחיל עם דיאטת הפליאו שמאפשרת אכילת ירקות שונים שאסורים בקיטו (כמו עגבניה, פלפל ועוד)

דילוג לתוכן