ארוחה כחלק מתזונה קטוגנית המורכבת מביצה, אבוקדו ועגבניות

טיפים למתחילים בתזונה קטוגנית

אנשים רבים שמעולם לא ניסו דיאטה קטוגנית מוצאים את עצמם לעתים קרובות שואלים: מהם העצות הטובות ביותר למתחילים? ריכזנו לכם את שמונת כללי הברזל שלנו

תזונה קטוגנית היא תזונה דלת פחמימות ועתירת שומן וחלבונים המציעה יתרונות בריאותיים רבים. הדיאטה הקטוגנית משמשת כדי לסייע בשליטה בהתקפים אצל אנשים עם אפילפסיה, בהורדה בכמות הסוכר בגוף לחולי סכרת ולרדת במשקל הגוף.

כאשר מתחילים בדיאטת קיטו, חשוב לדעת שאסור לאכול סוכר או פחמימות. זה אומר שאין לחמים, פסטה, אורז, דגני בוקר, צ'יפס, קרקרים או כל מזון אחר שמכיל סוכר או פחמימות בתוכם.

אולי יהיה לכם קשה בהתחלה להתרגל לרעיון לחיות על פי דיאטה כל כך מוגבלת ולא מוכרת, אבל זה יהפוך קל יותר עם הזמן.

תוכן העמוד

8 כללי הברזל לתזונה קטוגנית מוצלחת

אנשים רבים שמעולם לא ניסו דיאטה קטוגנית מוצאים את עצמם לעתים קרובות שואלים: מהם העצות הטובות ביותר למתחילים? אז הינה הם שמונת הכללים שלנו:

תאכלו הרבה שומן וחלבון

דיאטת הקיטו היא דיאטה עתירת שומן. כמות השומן שאנו נאכל במהלך דיאטת הקיטו היא לא מה שאנו רגילים, לכן אל תפחדו לאכול שומן, והרבה. גם אם אתם חושבים שאתם אוכלים יותר מדי שומן, אתם לא. זיכרו שקשה מאוד לאכול הרבה שומן בגלל תחושת השובע ששומן יוצר כך שתהיו קשובים לגוף שלכם שהוא מסמן לכם שהוא שבע.

אל תשכחו שעל פי עקרנות התזונה הקטוגנית, רוב הארוחה שלנו צריכה להיות מורכבת משומנים.

ארוחה כחלק מתזונה קטוגנית המורכבת מביצה, אבוקדו ועגבניות
שומן הוא חברו הטוב ביותר של תזונה קטוגנית.

תזונה קטוגנית איננה תרופה מצילת חיים

חשוב לציין שתזונה קטוגנית אינה מהווה תחליף לתרופות או טיפול רפואי. היא משמשת כתוספת לטיפולים אחרים אבל זה לא יכול לרפא את הבעיה מהשורש. מחקרים הוכיחו שבעזרת שמירה על תפריט קטוגני רמות הסוכר בדם ירדו לחולים סוכרתיים והפחיתו את כמות התקפי האפילפסיה. אך אף אדם שחי על פי דיאטה קטוגנית לא החלים מאפילפסיה או סכרת לגמרי.

אל תקנו תחליפי מזון קטוגנים

אם אינכם זהירים בתזונה הקטוגנית שלכם, אתם עלולים למצוא את עצמכם משתוקקים למזון מתוק. ואם אתם מחפשים תחליפים בתזונה הקטוגנית שלכם, כנראה שבסוף תאכלו יותר פחמימות ממה שאתם צריכים.

כאשר אתם מתחילים דיאטה קטוגנית, זה יכול להיות קשה לוותר על המאכלים האהובים עליכם. אבל חשוב להתמקד בארוחות טובות של אוכל אמיתי. מבלי לקנות תחליפים למזונות שאינם קטוגנים. דוגמא לזה הוא לחם בעבודת יד שמוצהר כקטוגני ואין לנו שליטה על כמות הסוכרים שיש בו.

אילו תחליפים קטוגנים ניתן לאכול בכל זאת?

תתחילו להכין את הארוחות שלכם בבית. אם בא לכם פיצה קטוגנית, תכינו אותה לבד. זה ייתן לכן יתרון ושליטה במרכבים בצורה מיטבית ותהיו בטוחים שלא יצאתם מקיטו.

עקבו אחר ההתקדמות שלך

ביצוע מעקב אחר ההתקדמות שלנו הוא כלי חשוב מאוד לבחון האם הדיאטה הקטוגנית תורמת לנו או מזיקה

בצעו בדיקות דם פעם בחצי שנה

בגלל שבקיטו אנו נמנעים ממאכלים מסוימים, אנו עלולים להגיע למצב שבו חסרים לנו ויטמינים חשובים. בעזרת ביצוע בדיקות דם נוכל לבדוק האם חסרים לנו ויטמינים מסוימים בגוף שאנו צריכים להשלים. לדוגמא, בדיקות דם יכולה למנוע נשירת שיער מוגברת בקרב אנשים שחיים בתזונה קטוגנית.

בצעו מעקב על המשקל ואחוזי שומן בגוף

אם אתם נכנסים למשטר תזונה קטוגני במטרה לרדת במשקל, תבצעו מעקב שבועי ביום ושעה קבועים. בזמן המעקב השבועי יש לבדוק שני פרמטרים: משקל ואחוז השומן בגוף. נתון זה יעזור לכן להבין האם אתם בדרך הנכונה לעבר המטרה שלכם.

לא מומלץ להישקל מדי יום גם אם מטרת אתם מנסים לרדת במשקל. פעם בשבוע תספיק לכם על מנת להבין את המצב הכללי.

שתו הרבה מים

קל לשכוח לשתות הרבה מים במהלך היום, אך אנו צריכים לזכור שמים הם מצרך חיוני להתקיימות שלנו על כדור הארץ, גם בלי להיות באורח חיים קטוגני. כמו כן, שתיית מים מרובה היא דרך מהירה וקלה להגביר את חילוף החומרים שלך. הגוף שורף קלוריות מהר יותר כאשר הוא במצב של עודף נוזלים וכך אנו נתרום גם לתהליך הירידה במשקל שלנו להתבצע מהר יותר.

נסו לגוון עם הארוחות שלכם

אל תיצמדו רק לסלמון, ביצים וסטייקים, יש הרבה מאכלים שניתן לאכול בזמן דיאטה קטוגנית, נסו לשמור על גיוון כדי לא להשתעמם מהארוחות וליפול לחשקים.

זיכרו שכמעט כל מאכל לא קטוגני ניתן להפוך לקטוגני עם מעט יצירתיות 🙂

דילוג לתוכן